پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان ايلام
کدمطلب: wbKJ35aO      تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ۱۴:۱۷:۱۶      تعداد بازديد اين صفحه:  ۵۷
مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام

پیشرفت کشور نیازمند، نیروی انسانی کارآمد در گرو شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی است

مدیرکل آموزش وپرورش ایلام مدرسه را کانون تربیت نسل فردا دانست و گفت: بروز استعداد و خلاقیت ها در مدارس مسیر تولید و اشتغال بیشتر را در آینده جامعه ترسیم می نماید

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان ایلام، علی بیرانوند در دومین جلسه ی کمیته هدایت تحصیلی - شغلی استان گفت:همه باید کمک کنند تا آموزش و پرورش زمینه مناسب را برای تحصیل دانش آموزان متناسب با استعداد و توانایی ها و رغبت و انگیزه ایشان در مدارس در رشته های نظری و هنرستان ها فراهم نماید .

ایشان مدرسه را کانون تربیت نسل فردا دانست و گفت: بروز استعداد و خلاقیت ها  در مدارس مسیر تولید و اشتغال بیشتر را در آینده جامعه ترسیم می نماید

وی اظهار کرد: کارآمدی فرآیند تولید دانش به ثروت، وابسته به مدیریت بهینه نیروی انسانی است به گونه‌ای که هر فرد از جامعه را در چرخه تولید دانش و تبدیل دانش به ثروت در جایگاهی قرار دهد که بیشترین تناسب را با استعدادها و علائق واقعی و پایای او داشته باشد

بیرانوند افزود: مسأله هدایت تحصیلی از مسائل مبتلا به آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود و از دو جهت اهمیت دارد. اول اینکه پیشرفت کشور، به نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد و تدارک این نیروی انسانی در گرو شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی است. دوم این که هر یک از افراد جامعه برای حرکت به سمت کمال فردی، کسب آرامش روانی و رضایت شغلی، در تعیین حرفه تخصصی‌شان نیازمند هدایت‌اند.

 وی سوق دادن نسل جوان به سمت مشاغل و حرفه‌هایی که بیشترین تناسب را با استعدادها و علائق ایشان داشته باشد، نیازمند برخورداری از نظام هدایت تحصیلی کارآمد دانست وگفت همه ی ما باید به نحوی عمل نماییم که هر فرد را به سوی کمال سرشته شده در او رهنمون سازیم تا بدینوسیله نیازهای کشور به نیروی انسانی کارآمد، خلاق و پیش‌برنده در مسیر پیشرفت را نیز برآورده سازیم.

 بیرانوند با اشاره به نقش خانواده ها در امر تحصیل فرزندان گفت:  خانواده و والدین نقش بسزایی در این امر خطیر دارند. بطوریکه عامل خانواده از عوامل مهم در زمینه پیشرفت تحصیلی دانش آموز یا وقوع افت تحصیلی است. انگیزه‌ها و علایق تحصیلی دانش آموز در خانواده شکل می‌گیرد و به آن جهت داده می‌شود و مسیری برای هدایت آن فراهم می‌شود. خانواده سرعت دانش آموز را در رسیدن به اهداف تحصیلی تنظیم می‌کند. خانواده‌های بدون انگیزه ، بدون اطلاع و غیر فعال موجب کاهش سرعت دانش آموزان بااستعداد می‌شوند. از اینرو در فرآیند مشاوره تحصیلی ، لزوم انجام مشاوره با والدین ضرورت و اهمیت خاصی پیدا می‌کند. از اینرو لازم به نظر می‌رسد والدین و بطور کلی خانواده نیز اطلاعات کافی از ویژگیها و استعدادهای فرزندان خود کسب نمایند، اطلاعات بیشتری در زمینه‌های تحصیلی کسب کنند و کمکها و یاریهای مفیدی برای فرزندان دانش آموز خود فراهم کنند

آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه